Arno

9,95 6,95

Personage uit Assassin’s Creed games

Op voorraad

Artikelnummer: 1089 Categorie: Tags: , , ,

Beschrijving

De Assassin’s Creed-spellen draaien vooral rond de rivaliteit tussen twee oude, geheime genootschappen: de Assassijnen en de Tempeliers. Hun indirecte relatie tot een oud ras dat dateert van voor de mensheid speelt ook een grote rol. Diens samenleving werd samen met een groot deel van de biosfeer van de aarde vernietigd door een gigantische zonnestorm. Het gedeelte van de spellen dat zich in de moderne tijd afspeelt, begint in het jaar 2012. Desmond Miles speelt hierin de hoofdrol. Hij is op dat moment een barman en een afstammeling van een aantal prominente Assassijnen. Hoewel hij werd opgevoed als Assassijn, verliet hij zijn nomadische familie om een gebruikelijkere levensstijl te gaan volgen. In eerste instantie werd hij ontvoerd door de megacorporation Abstergo Industries, oftewel de hedendaagse Tempeliers, die zich bewust zijn van Desmonds afkomst. Desmond wordt gedwongen om de “Animus” te gebruiken.

De Animus is een apparaat dat hem in staat stelt zijn “voorouderlijke herinneringen” te ervaren. Abstergo probeert de locatie van een aantal artefacten, genaamd de “delen van het paradijs”, te achterhalen. De artefacten bevatten grote krachten, waarmee de mensheid beheerst kan worden. Daarnaast ontmoet Desmond een klein team hedendaagse Assassijnen. Hij stemt ermee in met hen samen te werken. Desmond maakt gebruik van hun versie van de Animus (de Animus 2.0) om verder te gaan met het ervaren van de herinneringen van zijn voorouders, zodat ze de locaties van aanvullende delen van het paradijs kunnen vinden. Hierdoor kunnen ze deze eerder terugvinden dan Abstergo. Terwijl hij deze herinneringen ervaart, worden een aantal vaardigheden genetisch naar Desmond gelekt. Dit wordt het overname-effect genoemd. Hierdoor doet hij een aantal vaardigheden van zijn voorouders op. Hij moet echter wel leren leven met het feit dat hij meerdere reeksen herinneringen en persoonlijkheden in zijn hoofd heeft zitten.

Binnen de Animus verkent Desmond de herinneringen van een aantal Assassijnen, waaronder Altaïr Ibn-La’Ahad, een aanvankelijk onteerde Assassijn die werkt om zichzelf te verlossen tijdens de Derde Kruistocht, Ezio Auditore da Firenze, een Italiaanse Assassijn aan het einde van de 15e en het begin van de 16e eeuw van de Italiaanse renaissance, en Ratohnhaké:ton, ook wel bekend als Connor, een half-Mohawk, half-Britse Assassijn tijdens de Amerikaanse Revolutie. Gedurende deze gebeurtenissen ontdekt Desmond toespelingen op het profetische einde van de wereld in 2012 van een voormalig proefpersoon van de Animus, genaamd proefpersoon 16. De gebeurtenis blijkt een herhaling te zijn van de ramp die de eerste beschaving uitroeide. Hij ontdekt dat met behulp van zijn herinneringen de aarde de tweede storm kan overleven.

Tijdens zijn ervaringen wordt Desmond geholpen door holografische projecties van drie heersers van de eerste beschaving: Jupiter, Minerva en Juno. Nadat Desmond overlijdt om het voortbestaan van de aarde te garanderen, worden zijn herinneringen, die zijn opgeslagen in cyberspace, onderzocht door Abstergo, dat een nieuwe proefpersoon aanneemt om de Animus te gebruiken. De nieuwe proefpersoon herbeleeft de herinneringen van Edward Kenway, grootvader van Ratohnhaké:ton en een kaper/piraat tijdens de gouden eeuw van de piraterij en Shay Patrick Cormac, een Tempelier tijdens de Zevenjarige Oorlog. Weer een ander proefpersoon kruipt in de huid van Arno Dorian, een Assassijn tijdens de Franse Revolutie, en Jacob en Evie Frye, broer en zus in het industriële Engeland van de negentiende eeuw.

Extra informatie

Grootte

8 cm

Verpakking

Blister

Inhoud

1 figuur

Uitgave

2015

Merk